sexta-feira, 18 de novembro de 2016

MUNTLIG PRESENTATION: HORNSGATAN, DÄR MIN SJÄL SJUNGER




                                               MITT   STOCKHOLM

Student: Alzira Boechat
Lärare:Linnéa Larsson
            Erik Gustafsson 

                              
                              HORNSGATAN 
  Resultado de imagem para Boas fotos de Hornsgatan Stockholm





 

.Läge:Södermalm
.Sedan 1660
.Särdragen:.en trendig gata
                   .alternativ kultur och kreativität
                   .mycket lång(Hornstull-Götgatan)
                   .helrenoverats och trädbevuxen mellan 2010/ 2013 

               Resultado de imagem para renovering av Hornsgatan      
                Nyplantering av Gink biloba längs Hornsgatan
  
                 .flera restauranger/konstgallerier/berömda secondhand-
                           butiker
                  .caféer 
.Att gå:      .bus 4/ tunnelbanna Mariatorget (röda ljnien)

 
 MELLQVIST   KAFFEBAR
.Hornsgatan 78/ Bysis Torg 6

.lite och enkel 
.populär bland lokalbefolkningen
.några godbitar
.en av favoritplatser av Stieg Larsson(Millenium-trilogin) och dess tecken
.mina också,för att titta på livet och omkring A parte externa do café
Mellqvist Kaffebar
  MELLQVIST KAFFEBAR (Fotos: Blog "Janelas Abertas")

 Resultado de imagem para Bysistorget, Stockholm
  Bysistorget (vår)(Foto:Fredman på Kvarnberget)



VARFÖR HORNSGATAN ?
.Jag bodde på Hornsgatan 63 från 2010 till 2013
.Där kände/känner jag hos mig och träffade några vänner
.Jag  rekomendera att besöka denna gata



Källor: Blog "Janelas Abertas"
            stockholm.se
            Wikipedia
            www.visualizecriativa.com




MARIATORGET

MARIATORGET


Nenhum comentário:

Postar um comentário